Ren je rot met Mobiel.nl | 13 gouden hardlooptips

Ren je rot met Mobiel.nl | 13 gouden hardlooptips

Zondag 27 mei was het dan zover. De halve marathon van Leiden kan door 9 stoere Mobiel.nl’ers van hun bucketlist worden afgestreept en maar liefst 11 collega’s hebben zich in het zweet gewerkt op de 10 kilometer. Ben jij ook zo benieuwd hoe onze hardloopnono's zijn getransformeerd naar ware hardlooppro's? En hoe de uitblinkers die hun hand al niet omdraaiden voor een rondje 10 kilometer binnen 43 minuten nóg verder en nóg sneller zijn gaan lopen? Team Mobiel.nl deelt zijn gouden tips graag met je.

Tip van Kim: Omring je met mensen die werken aan hetzelfde doel. Dat werkt ontzettend motiverend in de trainingsperiode. We geven elkaar na iedere training kudo’s op Strava, maar ook een strenge blik als je even niet bent geweest. En uiteindelijk is niets mooier dan samen aan de start staan, elkaar opvangen bij de finish en proosten op de overwinning!

Tip van Thomas: Voor mij persoonlijk is tijdens de voorbereiding de grootste valkuil te snel te veel willen doen. Strava is een prachtige tool om je met open ogen in die valkuil te laten trappen. Het is echter beter om rustig op te bouwen. Daardoor train en loop je de wedstrijd blessurevrij.

Tip van Daan: Drink de avond van tevoren één biertje. Tijdens de wedstrijd is het een kwestie van doorjakkeren, niet te veel nadenken en gewoon doen.

Tip van Lucas: Geen geneuzel met bietensap, maar ontbijt met een boterham met Calvé pindakaas (met stukjes noot).

Tip van Mo: Eet in het startvak nog snel een potje appelmoes. Deze koolhydraatrijke fruitbereiding geeft je een extra boost tijdens het rennen.

Tip van Maartje: Blessure opgelopen tijdens het trainen? Begin 's ochtends met het opbouwen van een flinke paracetamolspiegel en verschijn opgewekt en gedrogeerd aan de start. Al die duizenden juichende mensen langs de kant geven je dat extra zetje om je vorige PR alsnog met gemak te verpulveren. Probeer dan ook tijdens het kapotgaan te genieten van iedereen die zijn best doet jou harder te laten hollen.

Tip van Martijn: Voor de echte fanatiekelingen (die zijn bij Mobiel.nl lastig te vinden, red.) onder ons is en blijft het lastig, maar de ultieme tip is toch wel om je te beheersen en rustig te starten. Voer het tempo langzaam op. En ga natuurlijk alsnog compleet stuk op het einde.

Tip van Nicole: Geef bij temperaturen van 25°C en hoger stoppen bij een waterpost altijd voorrang op je drang om geen tijd te willen verspillen. Zo uitgedroogd finishen dat je de hele gracht leeg kan drinken is geen aanrader.

Tip van Daniel: Blijf tijdens het lopen op je houding letten. Zonder dat je het door hebt kun je gaan inzakken, sloffen of je schouders verkrampen en daardoor kostbare seconden én energie verliezen. Ik heb om de 10 minuten een reminder waarbij ik mezelf weer even 'reset' naar hoe ik wil lopen.

Tip van Paula: Ren op je eigen tempo. Je doet het uiteindelijk voor jezelf. En natuurlijk voor die mooie blinkende medaille.

Tegenstrijdige tip van Lucas: Hard rennen, ook als je lichaam roept dat het wel mooi geweest is.

Tip van Mike: Sloof je niet zo hard uit dat je met kramp in het gras eindigt. De quad van de EHBO gaat minder snel over de finish dan gehoopt.

Tip van Willemieke: Voor hardlooptips ben je bij mij niet aan het juiste adres, maar aanmoedigen kan ik als de beste. Mijn advies is dan ook om een karretje mee te nemen voor gestrande collega’s, die je misschien net wat té enthousiast hebt aangemoedigd. Zorg er daarnaast voor dat je stembanden goed gesmeerd blijven en neem liters water/bier mee voor het hele brulteam.

Sommige tips zijn misschien wat tegenstrijdig, niet alle tips zijn even verstandig en een aantal tipgevers zal zijn eigen advies volgend jaar gewoon in de wind slaan, maar wij weten één ding zeker: jij kan niet wachten om vanavond nog je hardloopschoenen aan te trekken.

Geschreven door:

Maartje

Medewerker personeelszaken

"Wordt maar wat blij van werken bij Mobiel.nl"

Geplaatst: 05-06-2018