De website in een nieuw jasje

De website in een nieuw jasje

De afgelopen periode stond -vooral voor het developmentteam- volledig in het teken van het vernieuwen van de website. Hoewel de website herkenbaar en succesvol was, kon deze wel een update gebruiken. Na ruim 16 jaar op onze oude website voortgebouwd te hebben, was het tijd voor een geheel nieuwe aanpak. Na veel brainstormen over wat we wilden begon het echte werk: ontwerpen, bouwen en testen. Ons doel: het de klant nóg gemakkelijker maken om abonnementen te vergelijken en af te sluiten.

Dag in dag uit werd er hard gewerkt aan techniek, design en copy. De developers kregen de zware taak om te zorgen dat achter de schermen de volledige website gebouwd werd. Vanuit de rest van het bedrijf hebben we regelmatig een schouder om op te huilen moeten leveren, maar uiteindelijk bleek het gelukkig allemaal de moeite waard.

Ook onze designers, die zich bezighouden met de voorkant van de website, zijn flink op de proef gesteld. De voorkant moet natuurlijk niet alleen de juiste informatie tonen, maar dit moet ook nog eens zo toegankelijk mogelijk zijn én er mooi uitzien. Eerder dit jaar zijn we van Studentmobiel overgegaan naar Mobiel.nl, een stap waar veel aandacht aan is besteed. (Lees ook: “Een nieuwe naam: Mobiel.nl") Dit ging gepaard met een nieuw design en een nieuwe huisstijl, die nu ook zo goed mogelijk moesten doorklinken in onze nieuwe website.

Na uitvoerig testen, testen en nog eens testen, ging de website live voor onze eigen medewerkers. Aan hen de taak om te klikken, lezen, testorders te plaatsen en feedback te geven. Op 10 september was het vervolgens echt zover: de livegang van de website voor de rest van de wereld. Binnen een paar zenuwslopende uren stond de website volledig live. De positieve feedback van klanten maakte het af. De website doet het goed en we zijn trots op het resultaat! Uiteraard wordt er nog steeds hard gewerkt om de doorlopende feedback te verwerken en de nieuwe website continu te optimaliseren. In de dynamische telecomwereld verandert tenslotte altijd wel iets.

Geschreven door:

Nicole

Copywriter

"Verhalen van én over Mobiel.nl. Voor een copywriter de krenten in de pap."

Geplaatst: 08-12-2016