Volg ons via
Het is een avond in 2000 als drie Delftse
studenten, Thomas Borsboom, Lucas van Reeken en Jules Koekkoek hun
ideeën op papier zetten voor het starten van een bedrijf. Een
bedrijfje in de verkoop van cashback-abonnementen met de naam
‘Studentmobiel’ wordt geboren. Het is de tijd dat telecom en
e-commerce nog volop in de kinderschoenen staan.
Geld voor een kantoorpand is er nog niet, dus één van de
studentenkamers wordt omgetoverd tot kantoor. Met hun ov-jaarkaart
en een doos flyers onder de arm, gaan de ondernemers op pad om hun
eerste klanten te werven.
De allereerste website staat live
De oprichters van Studentmobiel
Terwijl Jules besluit een andere weg in te
slaan, timmeren Thomas en Lucas hard aan de weg om het succes uit te
breiden. Inmiddels ligt de focus op de verkoop van mobiele
abonnementen. Deze worden verkocht in combinatie met uiteenlopende
artikelen; van televisies tot home cinemasets, laptops en zelfs
mountainbikes. Dit blijkt een groot succes.
Door al deze extra producten barst het bedrijf regelmatig
uit zijn voegen. Studentmobiel verhuist in korte tijd van Rotterdam
naar Den Haag en Scheveningen. De eerste fulltime medewerker tekent
in deze tijd zijn contract.
Het bedrijf verhuist naar een vierde pand,
ditmaal in Leidschendam. Contracten worden nog allemaal handmatig
afgesloten. De stapels contracten op de bureaus worden hoger en
hoger.
Studentmobiel groeit gestaag door. Om het groeiende aantal
orders te kunnen verwerken worden processen vergaand
gedigitaliseerd. Het verwerken van grote aantallen orders is vanaf
nu een stuk eenvoudiger.
Aan het werk in Leidschendam
Studentmobiel op skivakantie in Solden
Studentmobiel bestaat 10 jaar. Om dit te vieren gaat het hele team op skireis naar het Oostenrijkse Solden. Studentmobiel trekt in korte tijd veel nieuwe medewerkers aan. Het bedrijf is nu zo’n 30 medewerkers groot.
Het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel. In november dit jaar bereikt het bedrijf een prachtige mijlpaal: een miljoen mensen hebben een bestelling geplaatst bij Studentmobiel. Ondertussen zet de 70ste medewerker een handtekening onder zijn contract. Afdelingen krijgen steeds meer vorm.
Teambuilding tijdens het bedrijfsuitje
15 jaar Studentmobiel! Dit jubileum wordt
gevierd met het hele team tijdens een onvergetelijk weekend in
Parijs. Het bedrijf passeert de grens van 100 medewerkers.
Opnieuw is de huisvesting te klein, dus tijd om in een
groter pand op de Nieuwstraat in Leidschendam in te trekken. Alles
gebeurt hier onder één dak: van fulfilment tot een eigen
servicepunt. Studentmobiel bereikt weer een mijlpaal: de realisatie
van de 1.500.000 ste order.
Studentmobiel bestaat 15 jaar en heeft een nieuw design
Mobiel.nl gaat met het hele team naar Parijs
Het bedrijf neemt een belangrijke wending: Studentmobiel heet vanaf nu Mobiel.nl. Met als doel te verduidelijken dat iedereen, en niet alleen studenten, een mobiel abonnement kan afsluiten.
Om het vergelijken en afsluiten van een abonnement nóg makkelijker te maken voor iedere klant, opent Mobiel.nl na maanden van hard werken begin september de deuren van zijn geheel vernieuwde webshop.
Om klanten ook offline de allerbeste service te kunnen verlenen, opent Mobiel.nl een tweede servicepunt op het Europaplein in Utrecht. Hier kunnen klanten terecht voor onafhankelijk advies en het oplossen van problemen.
Het nieuwe servicepunt in Utrecht
Mobiel.nl verbreedt het assortiment met internet, tv en bellen voor thuis
Halverwege 2017 breidt Mobiel.nl het assortiment uit met internet, tv en bellen voor thuis. Hiermee verbindt het bedrijf de mogelijkheden voor mobiel én thuis. Klanten die de twee abonnementen combineren genieten van aantrekkelijke extra’s, zoals dubbele data, maandelijkse korting of een gratis zenderpakket. Om deze mijlpaal te vieren, maken we met het hele team op een spectaculaire manier in 3D kennis met de nieuwe producten voor thuis.
Mobiel.nl introduceert de verzendoptie ‘Vandaag.’, waarmee klanten hun abonnement met smartphone zelfs al op dezelfde dag in huis hebben. Klanten die voor het middaguur bestellen, kunnen de pakketbezorger van PostNL dezelfde avond nog aan de deur verwachten. Mobiel.nl is de eerste onafhankelijke aanbieder in de telecommarkt die dit mogelijk maakt.
Mobiel.nl introduceert de verzendoptie ‘Vandaag’
Wie slim kiest, kiest Mobiel.nl
Mobiel.nl lanceert de nieuwe merkcampagne 'Wie slim kiest, kiest Mobiel.nl'. Hiermee zetten we centraal dat Mobiel.nl dé plek is waar klanten op een slimme manier zelf de keuze kunnen maken voor een nieuwe telefoon, abonnement met smartphone of sim only-abonnement. Door middel van een kick-off én themafeestje worden al onze collega’s meegenomen in het nieuwe merkverhaal.
We zijn trots op wat we de afgelopen jaren hebben bereikt. We barsten van de plannen en ambities om onze klanten nog beter van dienst te zijn. Ons ultieme doel is dat iedereen in Nederland, die op zoek is naar een mobiel abonnement of toestel, eerst aan Mobiel.nl denkt.
Voor vragen of opmerkingen kan je contact opnemen met Maartje of Willemieke via werken@mobiel.nl